مدیر امور بین‌الملل مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی تاکید کرد سال‌هاست ژانر جدیدی در دنیا به نام مستند- انیمیشن به‌ وجود آمده که در آن روایت مستند در قالب انیمیشن انجام می‌شود.

شيرين نادرى

به گزارش همشهری آنلاین، شیرین نادری مدیر امور بین‌الملل مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی درباره وضعیت انیمیشن ایران گفت: 2 سال حضور ویروس کرونا همه‌چیز در دنیا از جمله فیلم، سینما، انیمیشن را تحت‌تاثیر قرار داده است. خیلی از جشنواره‌های دنیا به دلیل وجود ویروس کرونا و دوران قرنطینه یا به تعویق افتادند یا برگزار نشدند و یا شیوه برگزاری آنلاین را انتخاب کردند.

او ادامه داد: ویروس کرونا بر شرایط اقتصادی سینما تاثیر گذاشت، امیدوارم با بهتر شدن شرایط و کاهش روند ابتلا به کرونا، شاهد هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن جشنواره‌ها باشیم و در ادامه عرضه فیلم فراهم شود.

این مدیر سینمایی درباره حضور انیمیشن‌های ایرانی در جشنواره‌های خارجی عنوان کرد: انیمیشن‌های ایرانی به‌خصوص تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی در جشنواره‌های مهم دنیا مثل زاگرب حضور داشته و موفق به دریافت جایزه می‌شوند. زمانی بود که سینمای ایران تنها یک نماینده در جشنواره‌های خارجی داشت اما این روزها اینگونه نیست، این مسائل نشان‌دهنده قوی بودن انیمیشن ایران است.

نادری خاطرنشان کرد: سال‌هاست ژانر جدیدی در دنیا به نام مستند- انیمیشن به‌وجود آمده است که در آن روایت مستند در قالب انیمیشن صورت می‌گیرد، باتوجه به اینگونه پیشرفت‌ها متوجه می‌شویم که انیمیشن توانسته است راه زیادی را طی کند و امکانات زیادی را در دنیای مستند به‌وجود آورد. برخی اسناد و منابع به آسانی به دست نمی‌آیند یا آرشیو آن‌ها در دسترس نیست، اما به‌وسیله انیمیشن می‌توان آن‌ها را بازآفرینی کرد.

مدیر امور بین‌الملل مرکز گسترش در پایان درباره تاثیر مرکز بر تولید انیمیشن تصریح کرد: مرکز گسترش به‌عنوان پایگاه و کمپانی تولید کننده از تولیدات انیمیشن بسیار حمایت کرده، البته بودجه این مرکز چه از نظر تولید و چه از نظر حمایت برای حضور فیزیکی فیلم‌ها در بازارهای جهانی محدود است، حضور فیزیکی در بازارهای جهانی مهم برای اثر بسیار حیاتی است. شیوع کرونا این مساله را مقداری کم‌رنگ کرد، امیدوارم که شرایط حضور در بازارهای جهانی بهبود پیدا کند.

کد خبر 683032

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha